Vi tog en rura och satte oss på en bar i Helsingör.

En tur till skogen.

Älskade Lilly fyller 2 år.

Så kul att se hur de gick för badrumsrenoveringen också när vi kom hem.

Borta bra men hemma bäst.
Resan var helt fantastisk men man hade saknat Winston.
Mamma filmade när vi kom hem och där ser man hur han ställer sig på grinden ( som han aldrig annars gör) när han ser oss och blir SÅÅ glad, det första han gör är att hälsar och sne springer och hämtar sin leksak.💜

Det var denna resan och jag är verkligen så glad för allt vi gjorde och att vi hann göra den innan Corona kom till Europa. Jga minns de så väl att det började skrivas om att de fanns i Kina men ingen trodde det skulle bli så stort.
Här kommer lite ströbilder ;)

SÄLAR
Dagen efter vi hade dykt med hajar så tyckte jag det skulle bli mysigt med en utflykt för att simma med sälar i det fria. Att ta på en våtdräkt för andra dagen på rad kändes ”enkelt” och jag var inte alls nervös denna gången. Men när vi åkt ut med båten till sälarna så är det något jag inte ens tänkt på.. Att bada med sälar innebär att hoppa i havet fullt med tång som jag ogillar starkt. Precis innan alla ska hoppa i så viskar jag till Pascal ”Jag kan inte” och tårarna bara rinner. Efter lite pepp från dom andra så hoppade jag i med en av guiderna som höll mina händer hela tiden, ledde mig och Pascal simmade nära hela tiden. Det var så häftigt att se sälarna på så nära håll simmandes med oss men för mig var detta så mycket mer läskigare än att dyka med hajarna.
När vi närmade oss en läskig brännmanet fick jag faktiskt nog och bad guiden lämna mig i båten igen. Jag satt där och drack massa varmchokald istället ;)

HAJAR.
Jag har sagt att jag ALDRIG skulle kunna dyka med hajar inte ens för pengar men tydligen för kärlek.
Eftersom detta är Pascals stora dröm så tänkte jag att det måste jag få vara med och dela upplevelse med honom. Vi åkte ut med båten långt ut och innan dess hade vi haft en genomgång om hur det går till och info om hajar så jag kände mig lugn. Det lugnet varade tills vi bytt om till våra våtdräkter och skulle snart plumsa i vattnet. Där kom skräcken in och ville inte alls hoppa i, men jag tänkte att detta är en chans jag kanske aldrig får igen och jag hade ju betalat haha.
Det var sjukt kallt och jag njöt inte för 5 öre utav att se hajarna simma framför mig och det enda jag fokuserade på var hur jag höll mina händer, fötter och kropp så jag var så långt ifrån hajarna som möjligt. Guiden skrev alltid "down down down" när de kom en haj så vi skulle dyka ner och kolla men jag tänkte att stannar jag här uppe och inte ser så finns dom inte haha.
Man vande sig tillslut och det var verkligen häftigt men jag hoppade inte i omgång 2 så som Pascal och Verner gjorde.

SANDBOARD
Jag har typ aldrig åkt snowboard men vi gav oss iväg för att åka sandboard.
Det var svårt, läskigt men grabbarna tyckte det var jättekul medan jag tyckte de röckte med 3 åk.
Jag tyckte däremot att bilresan dit var såååå rolig. Man stod bak på en bil och åkte bland sanddynorna.

VINPROVNING.
Vi var på sammanlagt 4 vingårdar, vi skulle egentligen på 5 men det var uppror i en by så det var inte helt säkert att åka dit så den fick vi skippa. Det gjorde faktiskt inget då man var rätt mätt på vin i slutet.

VINGÅRD 1

VINGÅRD 2
LUNCH

VINGÅRD 3

SAFARI
Något jag alltid velat göra!
Detta var ett inhägnat safari vilket innebar bla att lejonen hade sin lilla avdelning för att inte skada dom andra djuren där. Men det var ändå hätigt att få se alla djuren.

MAGNUS 60
Hela anledningen till att vi åkte till Sydafrika var för att fira Madnus 60 årsdag.
Dagen började med sång och paket i följd av en frukost på terassen.
Vå åt Lunch på en superfin vingård. säger bara WOW.
Utsikten, miljön och maten var fantastisk, vi började även med en vinprovning innan lunchen serverades.
Innan vi åkte hem tog vi en drink vid stranden där sa vi till magnus att vi skulle sen vidare och äta på resturang men att folk ville hämta tröjor i huset bara.
När vi kom hem så var där redan en kock med assistant som skulle laga kvällens middag till oss. Magnus vart väldigt överraskad när han insåg att vi ksulle äta hemma och få lagad sydafrikansk mat.

Lunch vid stranden med Pascal, det var så mumsigt.
Sen tog vi oss in mot Kapstaden för lite shopping, djurpark för vattendjur, träffade masa hemlösa hundar som behövde adopteras. Jag fick en favorit som hette TOM.
Vi käkade ännu mer och sen mötte vi upp Anna, Verner och Johannes på en ÖL bar där dom fick dricka 12 olika sorters öl, jag tog drinkar (dock inte 12 haha)

Pascal hade fått av mig i julklapp att vi skulle på guidad cykeltur på olika vingårdar.
Det var supervarmt den dagen så det var ganska tufft att cykla mellan gårdarna man vilken utsikt det var.
I slutet var man ganska mätt på vin. Men vi köpte med oss 2 flaskor iaf :)

Vi hade hyrt en guide som körde runt oss till olika platser hela dagen.
På kvällen grillade vi och vi bestämde att man får en dag var att laga kvällsmat.

Började dagen med att klättra upp för lionshead. Det var backe i typ en timmes promenad först och sen klättring sista biten. Jag och Karin valde den svårare vägen och det var verkligen sjukt tufft och läskigt.
På kvällen firade vi Verner som hade fyllt år. :)

Så var vi på väg till Sydafrika. Vi blev hämtade hos mina föräldrar eftersom vi lämnade Winston där. Efter en lång flygresa så kom vi fram till värmen och vi började med en lunch vid havet.

Snart åker vi till Sydafrika!!!
Längtar så mycket.
Vet bara att jag kommer sakna Winston väldigt mycket..

Fixat håret ljusare :)
Firat Jens födelsedag!

Hundmys och sen ner till Malmö en sväng för lite badrums inspo.

Nyårsdagen

Vi sov över hos Kim och Emma och det var det fler som gjorde. Så vi började dagen ihop med god frukost.